torsdag 4 oktober 2012

Frukosttips



Får jag presentera den frulle som jag äter väldigt ofta. Mättande, god och nyttig! Jag äter denna vid 07,15-07,30 på morgonen och sen står jag mig till lunchdags kl 14.00. Fantastiskt!

Detta räcker till 2 portioner. Om jag vet med mig att jag inte kommer att kunna äta egenvald mat under dagen äter jag hela laddningen, då klarar jag mig hela dagen.

1 burk tonfisk i vatten (oljevarianten går bort pga skräpolja). Jag brukar köpa ICAs.
1 dl majo ungefär. Kanske lite mer...
½ finhackad rödlök (funkar med purjo eller gul också förstås)
sockerfri senap (Jag använder French´s som ser ut såhär )
nymalen svartpeppar

Blanda ihop och servera på salladsbädd.

Mums!



6 kommentarer:

  1. Med 3 kokta ägg i så har du min variant ;) mmmm

    SvaraRadera
  2. Nästan exakt vad jag åt till frukost här om dagen! Supergott och som du säger, härligt mättande! :)

    Ha en riktigt fin kväll!
    / Sonja

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, detta är en av mina bästa frullar!

      Ha det gott!

      Radera
  3. Tonfisk är så gott och så nyttigt! :)
    Ha en fin kväll!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar burktonfisk, men inte färsk. Min man tycker inte att jag är klok, haha...

      Kram!

      Radera

Jag blir glad om du vill kommentera, och har du en fråga, så svarar jag på den här :-) Ha en fin dag!