lördag 6 oktober 2012

Dagens mat

Och gnället det fortsätter... Jag är så sjuk... Men maten sköter jag, och det är ju alltid nåt!

Frukost: Omelett med majoröra
Lunch: Fröknäcke med ekologisk salami
Middag: fuskblinier, finhackad lök, röd caviar och creme fraiche.
Övrigt: Lakritspannacotta

Fuskblinier är väldigt lätt att göra. För 2 pers behövs 4 ägg, 1 dl vispgrädde och 1 rågad msk fiberhusk samt en gnutta salt. Stavmixa ihop och stek små plättar. Jag hade tänkt ha räkor till, men det hade vi inga i frysen, så det fick bli vegetarisk middag idag. Om man bortser från caviaren då.. men det kanske inte räknas som djur, jag vet inte så noga..


Omelett med kräftstjärtar


3 kommentarer:

  1. Så tråkigt att vara sjuk... Krya på dig!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Så trist att vara sjuk!
    Krya på dig!!
    / sonja

    (dagens frukost ser dock väldigt god ut.. :) )

    SvaraRadera

Jag blir glad om du vill kommentera, och har du en fråga, så svarar jag på den här :-) Ha en fin dag!