måndag 1 oktober 2012

Dagens mat

Idag har jag varit på kurs med jobbet. När man själv inte kan styra matintaget till 100% så känns det allt lite läskigt. Vi höll till på hotell Scandic Europa inne i stan, och jag behövde inte vara orolig. På morgonkvisten stod frukostbuffé uppdukad. Jag undvek bröd förstås, och min frulle såg ut såhär:


I kaffepausen serverades kakor i långa banor. Till kladdkakan hörde vispgrädde, men jag tog mig friheten att ta en stor klick i kaffet. Kanske var den sötad, kanske inte. Jag bryr mig inte faktiskt... Jag gjorde det bästa möjliga valet, i ett hav (kändes det som) av kakor... En och annan konstig blick fick jag, men det bjuder jag på.



Jag gillar buffé-konceptet. Bland ris, potatismos och diverse bön-röror, valde jag coleslaw, lite grönt samt nåt kotlett-aktigt med svampsås. Kanske var det mjölredning, kanske inte. Återigen känner jag, att jag gjorde bästa möjliga val, utifrån det som fanns. 



På eftermiddagen var det dags igen. Nu pratar vi inte bara kakor till kaffet, utan en hel jäkla tårtbuffé. Jag åt inte en enda bit, och det var inte ens särskilt svårt att avstå. Förstår ni vilken seger det är? Att kunna motstå utan att det känns jobbigt? För mig är det enormt stort!! Lite bilder bjuder jag på, för fina är det ju! Även om jag inte vill stoppa dem i munnen!



Dock hade jag med mig en lchf-bulle. Recept lovar 
jag att ge er i ett annat inlägg! Men här kommer bild iaf!


8 kommentarer:

  1. Härligt att du kunnat göra "rätta" val! :)
    Ha en toppen kväll!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Det är inte alltid lätt att göra det rätta ;) härligt att höra att du lyckades så bra! Ser fram emot receptet!

    SvaraRadera
  3. Heja, du verkar ha gjort det bästa av din dag och verkligen gjort val som får dig att må som bäst, i längden! :)
    Strongt! :)
    Ha en riktigt härlig tisdag!
    / Sonja

    SvaraRadera
  4. Fina val minsann :)
    Nästan så att jag kan se hur söta alla bakverk är ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp!! Ja, de är söta att titta på ;-) hur de smakade vet jag ju inte, haha...

      Radera

Jag blir glad om du vill kommentera, och har du en fråga, så svarar jag på den här :-) Ha en fin dag!