onsdag 26 september 2012

Middagstips!

 Detta lagade vi häromdagen när vi inte "hade nånting hemma". Stekt kycklinglårfilé (fetare och smakrikare än bröstfilé), sparris med parmesan, samt en underbart smarrig röra på stekt bacon, stekt rödlök utrört med majonnäs. Jag är lat och gör inte egen majonnäs. Dessutom så tycker jag att Findus Äkta majo är mycket godare än hemgjord. Vill man göra egen gör man det förstås. Jag dör inte heller av att Findus innehåller en gnutta socker. Jag ser till helheten, och det viktiga är att det dels inte triggar mitt sötsug, och är så lite tillsatser som möjligt.


1 kommentar:

  1. Jag gillar inte heller hemmagjord majonnäs, kanske om den skulle vara lite uppkryddad med något spännande i och för sig (som döljer smaken, haha). Men framförallt äter jag inte så mycket majonnäs att jag hinner äta upp hemmagjord innan den blir dålig. Tråkigt att behöva slänga mat ju!

    Annars är det hur enkelt som helst att göra egen majonnäs, med mixerstav behöver man inte vara det minsta orolig för att den ska skära sig. Bara i med alla ingredienser på en gång (ja även all olja) och mixa!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du vill kommentera, och har du en fråga, så svarar jag på den här :-) Ha en fin dag!