måndag 24 september 2012

Dagens mat

Nu kommer det första "Dagens mat"-inlägg. Det kanske inte är så überspännande, eftersom "Dagens mat" inte kommer att innehålla foton. Om nåt jag äter lämpar sig att fotas, så kommer bilder i andra inlägg, med tydliga instruktioner om hur man tillagar smarrigheten. "Dagens mat" är nog mer för min egen skull, så att jag kan hålla koll på mig. Eftersom mitt bättre jag tvingar mig att avlägga offentliga rapporter, så får mitt sämre jag betydligt lättare att låta bli förbjuden mat.
 Kontrollbehov anyone? Japp, som fan ;-) (och jo, i min värld finns det förbjuden mat, oavsett vad mossiga dietister tycker "man kan äta allt, men inte alltid". Bullshit säger jag om det, de har aldrig träffat mig hög på 10 rostmackor med lemoncurd, det är ju tydligt)

Frukost: Omelett med svamp, lök, räkor, kräftstjärtar
Lunch: Smashed burger (läs varför och hur här ) med ost, blandad gröna salladssorter, samt en dressing på rödlök, majonnäs, och en gnutta balsamvinägerketchup samt 3 cocktailtomater
Middag: Omelett med bacon, lök och västerbottenost

Om jag gillar omelett? haha.. Typ.

6 kommentarer:

  1. Jag vet ju att lchf-are "aldrig går hungriga", men är det där allt du äter på en dag? Inga mellanmål? Jag känner hur det kurrar i min mage..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det är allt jag äter. Grejen är ju att kolhydratskalorierna är ju utbytta mot fett-kalorier. Äter man inte mjöl&socker-kolhydrater, så blir man behagligt och lagom mätt. Och jag går aldrig hungrig, utom möjligen 20 min innan lunch.
      Utesluter man socker&mjöl-kolhydrater regleras hungern dessutom bättre. Och blodsockret håller sig jämnt. Och ingen insulinutsöndring som i sig är ett fettinlagrande hormon. Win - win, helt enkelt.

      Radera
  2. Ska tillägga att samma förundran uppstår varje gång mina norska väninnor säger att de enbart äter lite yoghurt och müsli till lunch och står sig på det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förstår jag dock inte alls. Antar att de småäter under dagen, eftersom müsli mest är tom näring/utfyllnad. Jag hade dött om jag tvingats äta det.

      Radera
  3. Skönt att inte gå hungrig! Det är inte roligt alls.
    Om jag bara kunde leva utan spagetti och ris..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går, jag lovar. Läs på lite om hur skadligt vete och gluten är för kroppen så blir det lätt att släppa pastan! Ris är inte lika illa :-)

      Radera

Jag blir glad om du vill kommentera, och har du en fråga, så svarar jag på den här :-) Ha en fin dag!