måndag 24 september 2012

Premiär!

Ännu en lchf-blogg? Ja, tänka sig... Men här slipper du suddiga bilder i motljus på flottiga smörpaket... Jag tänker inte prata om ketoner, blodsockernivåer eller annat abstrakt. Jag ska koncentrera mig på god mat, personliga tankar om lchf och kanske lite annat som ploppar upp längs vägen....

Om jag hade startat denna blogg för låt säg ett år sen, den 24 sept, så hade jag inlett den med "Nu är det tre månader till julafton, tre månader på mig att bli smal". Hur dum i huvudet får man vara.... I hela mitt liv har jag satt såna mål.... Sen mina första bantningsförsök i mellanstadiet att bli smal till höstterminens start,  fram till målet att vara smal den 4 augusti i år till mitt bröllop... i snart 30 jäkla år har jag bantat till nånting. Och inte klarat det nån enda gång...

 Är jag då dum i huvudet? Ja, vid en första anblick.... Absolut! För länge trodde jag att det bara var att "skärpa till sig" eller "det är väl bara att låta bli"... nu vet jag att det är mycket mer komplext än så. För att lösa sin matproblematik måste man förstå mekanismerna bakom. Dem ska jag dock inte fördjupa mig i, det har så många andra gjort. T ex Bitten Jonsson. Hoppas att du hänger kvar.... för inspiration, igenkänning, nyfikenhet eller bara för att bloggen kommer att bli så jäkla bra ;-) (eller för att du tycker att jag har tokfel, och vill gotta dig i galenskaperna, men det bjuder jag på)

Sådär! Då kör vi igång då!!




14 kommentarer:

  1. Gillar ditt rättframma sätt att skriva!!
    Kommer minsann hänga häribland oxå ;)
    Kraaam <3

    SvaraRadera
  2. Då ligger den här bloggen också med på mitt Bloglovin konto. Jag håller med föregående kommentar om att du skriver på ett rättframt sätt, det går inte att ta fel på vad du tycker o tänker. Ska bli kul att läsa även denna blogg!

    SvaraRadera
  3. Kommer självklart att följa dig lika slaviskt här som på nagelbloggen!

    SvaraRadera
  4. Jag hänger på även här, det ska bli spännande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen! Hoppas du kommer att gilla även denna blogg :-)

      Radera
  5. Jag funderar också på att börja köra mer LCHF igen, jag är så hungrig nu annars..:P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett av de bästa beslut jag tagit, men man får ju känna efter själv.

      Radera
  6. Jag tänker mest inspireras, fnittra och nicka igenkännande :-)

    Välkommen till lchf-bloggvärlden!

    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du vill kommentera, och har du en fråga, så svarar jag på den här :-) Ha en fin dag!