lördag 29 september 2012

Dagens mat

Lördag! Lönehelg. Har man sina sinnen i behåll så åker man inte till ett köpcentrum. Vi tänkte "jaja, varenda jäkel e väl på bokmässan, så det ska nog gå bra". Yeah right. jag höll på att dunka kassatjejens huvud i disken inne på MAX. Jag förstår väl att det kanske inte är begåvningsreserven som jobbar där, men nån måtta får det väl ändå vara. När jag gått tillbaka 1 gång, så hade hon ändå glömt dipsåsen till dotterns nuggets. Men eftersom hon inte ens tänkte på det (dottern alltså, inte kassatjejen), så knep jag igen, och sparade in en tur till kassan... Bland gapande ungar, svettiga män i medelåldern och 13åringar med näsan i sin ajfån samtidigt som de beställer... Puh!

Egentligen hade vi tänkt äta tapas på restaurang, men där var fullbokat. Skam den som ger sig, det fick bli lite tapas hemma istället.

Frukost: lchf-semla
Lunch: lowcarb-burgare m bacon på MAX
Middag: tapas (ost, salami, frökex, färskost, tomater, serranoskinka...), lakritspannacotta
Övrigt: lite jordnötter

Ovanligt många carbs, men ibland blir det som det blir.

Pannacottan tänker ni? Jaja... bara grädde, sukrin, eko-lakritspulver samt gelatin. Yuum! Dottern ratade den och krävde HaägenDasz Dulce di lecce. Tur att jag är en sån god mor, att det fanns hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du vill kommentera, och har du en fråga, så svarar jag på den här :-) Ha en fin dag!